sha fm

    Sunday, 30 June 2013

    බුරුම විරාතු හිමියන් ත්‍රස්‌තවාදියෙක්‌ද ?

    6 හැවිරිදි අශින් විරාතු හිමියන් ගැන අපි පසුගිය අප්‍රේල් 07 වැනිදා ලිපියක්‌ ලිව්වෙමු. "බුරුමයේ සිදුවන්නේ කුමක්‌ද" මැයෙන් එම ලිපිය පළ වූ අතර පසුව "බුරුමයේ බින් ලාඩන් කවුද" මැයෙන් වූ ලිපියක්‌ මැයි 12 වැනිදා පළ විය. අද විරාතු හිමියන් ගැන සමස්‌ත ලෝකයම කථා කරයි. උන්වහන්සේගේ "969" ව්‍යාපාරය ගැන බටහිර මාධ්‍ය විශාල උනන්දුවක්‌ දක්‌වයි. විරාතු හිමියන්ගේ බෞද්ධ පුනර්ජීවන ව්‍යාපාරය බුරුම වැසියන් අතර බෙහෙවින් ජනප්‍රිය වී ඇත. උන්වහන්සේ රට පුරා යමින් බණ දේශනා කරමින් බෞද්ධකම ආරක්‍ෂා කළ යුත්තේ කෙසේද? මුස්‌ලිම් ආක්‍රමණයට මුහුණ දෙන්නේ කෙසේද යන්න පැහැදිලි කරයි. විරාතු හිමියන් ග්ලෝබල් පොස්‌ට්‌ පුවත්පතට ප්‍රකාශ කර තිබුණේ මුස්‌ලිම් ජනගහනය පැතිරෙන්නේ "අප්‍රිකානු මාළු" වර්ධනය වන ආකාරයට ඉතා ශීඝ්‍රයෙන් බවයි. "ඔවුන් තම වර්ගයා වේගයෙන් බිහි කරනවා, ඒ වගේම ඔවුන් හරි දරුණුයි. මේ රටේ ඔවුන් සුළු ජනවර්ගයක්‌ උණත් අපි ඔවුන් නිසා පීඩාවට පත්වෙලා ඉන්නේ" යෑයි විරාතු හිමියන් පවසා ඇත. "ඔබ ඉතාම කරුණාවන්ත හොඳ පුද්ගලයකු විය හැකියි. නමුත් ඔබට පිස්‌සු බල්ලකු සමග නිදා ගන්න බැහැනේ" යනුවෙන් උන්වහන්සේ ප්‍රකාශ කරති.

    විරාතු හිමියන් පිළිබඳව ජුලි 01 වැනිදා ටයිම් සඟරාවේ විශේෂ ලිපියක්‌ පළ වී ඇත. The Face of Buddhisst Terror මැයෙන් වූ එම ලිපියත් එහි කවරයේ ඡායාරූපයත්a බුරුමයේ මෙන්ම බෞද්ධ ලෝකයේත් බලවත් ආන්දොaලනයට තුඩු දී ඇත. විරාතු හිමියන්ගේ ඡායාරූපයක්‌ ටයිම් සඟරාවේ පළ කර ඇති අතර උන්වහන්සේගේ මුහුණ මත The Face of Buddhisst Terror යන වැකිය මුද්‍රණය කර ඇත. මෙම ලිපිය ලියා ඇත්තේ හැනා බීච් නම් මාධ්‍යවේදිනිය විසිනි. ඇය විරාතු හිමියන් ත්‍රස්‌තවාදියකු, විශේෂයෙන් බෞද්ධ ත්‍රස්‌තවාදයේ ප්‍රතිරූපය ලෙස හංවඩු ගසන්නේ කවර පදනමින්ද යන්න පැහැදිලි නැත. ටයිම් සඟරාවෙන් බෞද්ධයන්ට සාධාරණය ඉටු නොවන බව නම් පැහැදිලිය. නමුත් 46 හැවිරිදි විරාතු හිමියන් ත්‍රස්‌තවාදියකු ලෙස අප පිළිගන්නේa නැත. උන්වහන්සේ බෞද්ධ පුනර්ජීවන ව්‍යාපාරයක නායකයෙකි.

    බුරුමය නම් මේ ලිපිය අඩංගු ටයිම් සඟරාව එරට අලෙවි කිරීම තහනම් කර ඇත. බුරුම ජනපති තේන් සේන්ගේ කාර්යාලය නිවේදනය කර සිටියේ මෙම ලිපිය හරහා බුදු දහම ගැන වැරැදි ආකල්පයක්‌ පැතිරෙන බවයි. එමෙන්ම ජනපති කාර්යාලය ප්‍රකාශ කර ඇත්තේ විරාතු හිමියන් යනු සැබෑ බුදුපුතෙකු බවත් උන්වහන්සේ ගෞරවනීය චරිතයක්‌ බවත්ය. ඇත්තෙන්ම ටයිම් සඟරාව මේ ලිපිය මගින් විරාතු හිමියන්ට පමණක්‌ නොව කෝටි 35 ක්‌ වන සමස්‌ත ලෝකවාසී බෞද්ධයන්ටම පහර දී ඇති බව නම් පැහැදිලිය. බෞද්ධයන් කිසිවිටෙක ආගම නමින් යුද්ධ කරන්නට ගියේ නැත. ක්‍රිස්‌තියානින් හා මුස්‌ලිම්වරු ආගම නමින් යුද්ධ කළහ. ඇසට ඇසක්‌, දතට දතක්‌ ඉල්ලුවේ බෞද්ධයන් නම් නොවේ. අන්‍ය ආගමිකයන් මිථ්‍යා දෘෂ්ටිකයන් ලෙස හංවඩු ගසමින් ඔවුන්ව සමූල ඝාතනය කළේ බෞද්ධයන් නම් නොවේ. දැන් මුස්‌ලිම් ලෝකයද දෙකට බෙදී එකිනෙකා මරා ගන්නා තත්ත්වයක්‌ උදාවී ඇත්තේ සුන්හි හා ෂියා නිකාය බේදය නිසාය. ඉරානය අරාජික වී ඇත්තේ ද සිරියාවේ උග්‍ර සිවිල් යුද්ධය ඇතිවී තිබෙන්නේද මේ නිසාය. ෂියා ආගමික අසාද් ජනපති රැක ගැනීමට ෂියාවරුන්ගේ රට වන ඉරානය සහයෝගය දෙන අතර අසාද් විරෝධී සුන්නි කැරළිකරුවන්ට සවුදි අරාබිය, කටාර් වැනි රාජ්‍ය සහයෝගය දෙති. සවුදි අරාබිය යනු සුන්නිවරුන්ගේ ප්‍රධානම රාජ්‍යයයි. මහායාන, ථෙරවාදී යන දෙකොටසට ම අයත් බෞද්ධයන් කිසිම විටක ගැටුමක්‌ ඇති කර ගෙන නැත. එවැනි ගැටුමක්‌ නිර්මාණය වන්නේද නැත. ඔවුන් බෞද්ධ ධජය යටතේ එකට පෙළගැසෙති. එහෙත් බෞද්ධ ත්‍රස්‌තවාදයක්‌ ගැන සඳහන් කරමින් හැනාබීච් මාධ්‍යවේදිනිය මුස්‌ලිම් අන්තවාදීන් සතුටු කරන්නේද යන්න ප්‍රශ්නයකි.

    හැනාබීච් මාධ්‍යවේදිනිය විරාතු හිමියන්ට පහර ගැසුව ද 969 ව්‍යාපාරය නතර වන්නේ නැත. බටහිර ලෝකය පුදුම වී සිටින්නේ මේ ක්‍රියාකාරකම් ගැන එරට විපක්‍ෂ නායිකා අවුන්ග් සාන් සුකී නිහඬව සිටීම ගැනයි. නමුත් ඇය විරාතු හිමියන්ගේ බෞද්ධ පුනර්ජීවන ව්‍යාපාරයට පහර ගැසුවහොත් මේ කාන්තාවගේ දේශපාලන ගමන එයින්ම නතර වනු ඇත. දළයි ලාමාතුමා නම් බුරුමයේ බෞද්ධ භික්‍ෂුන්ගේ ක්‍රියාකාරකම් විවේචනය කර තිබුණේ පසුගිය මැයි මාසයේය. ඇත්තෙන්ම ලාමාතුමා බෞද්ධ නායකයකු වුවත් ටිබෙට්‌ අයිතිය වෙනුවෙන් ප්‍රකාශ නිකුත් කළත් බෞද්ධ අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් කතා කළා ද යන්න නම් අපට ප්‍රශ්නයකි. බටහිර මාධ්‍ය දළයිලාමාතුමාට ප්‍රමුඛත්වය දෙන්නේ සැබවින්ම ඔහු බටහිර වුවමනාවන් වෙනුවෙන් පෙනී සිටින නිසාවෙනි. මේ අතර පසුගිය 21 වැනිදා නිව්යෝර්ක්‌ ටයිම්ස්‌ පුවත්පතේ බුරුමය පිළිබඳව ලිපියක්‌ පළ වී තිබිණි.

    Extremism Rises Among Myanmar Bhddhists මැයෙන් වූ මෙම ලිපියේ එක්‌ වැදගත් කරුණක්‌ හෙළි කර තිබිණි. බුරුමයේ මේ රැඩිකල්වාදී බෞද්ධ ව්‍යාපාරය ආදර්ශ ලබාගෙන ඇත්තේ ශ්‍රී ලංකාවේ බෞද්ධයන්ගෙන් බව එහි ලියුම්කරු තෝමස්‌ µsයුලර් සඳහන් කර තිබිණි. නිව්යෝර්ක්‌ ටයිම්ස්‌ වාර්තාකරුවා පවසන්නේ විරාතු හිමියන්ගේ ජනප්‍රියතාවය සුපිරි ගායක තරුවකගේ ජනප්‍රියතාව හා සමාන බවයි. උන්වහන්සේගේ බණ දේශනා ඇසීමට දහස්‌ ගණන් රොක්‌වන බවද හෙතෙම මේ ලිපියේ සඳහන් කර ඇත. විරාතු හිමියන් පැවැත්වූ පුවත්පත් සාකච්ඡාවකට මොහු සහභාගි වී ඇත. එහිදී විරාතු හිමියන් පවසා ඇත්තේ තමා රැඩිකල් බෞද්ධ භික්‍ෂුවක්‌ යෑයි ගෞරවයෙන් ප්‍රකාශ කරන බවත් ඒ ගැන තමා තුළ කිසිම පසුතැවීමක්‌ නොමැති බවත්ය. විරාතු හිමියන් පවසන්නේ බෞද්ධයන් දුර්වල වුවහොත් මේ රාජ්‍යය මුස්‌ලිම් රටක්‌ වීම වැළැක්‌විය නොහැකි බවය. විරාතු හිමියන්ගේ මේ වදන නම් පැහැදිලි සත්‍යයකි. එය බුරුමයට මෙන්ම ශ්‍රී ලංකාවට ද ඉතා වැදගත්ය. ඇත්තෙන්ම බුරුමයටත් වඩා වැඩියෙන් මෙරට මුස්‌ලිම් ව්‍යාප්තිවාදය ක්‍රියාත්මක වේ.

    බුරුමයේ සෑම පුද්ගලයින් දස දෙනකුගෙන්ම නව දෙනෙක්‌ බෞද්ධයන්ය. එරට ජනගහනය මිලියන 55 කි. විරාතු හිමියන් පවසන්නේ බ්‍රිතාන්‍ය අධිරාජ්‍යවාදීන් විසින් සොල්දාදුවන් හා සිවිල් සේවකයන් ලෙස ඉන්දියානුවන් ගෙන ආ බවයි. ඒ බහුතරය මුස්‌ලිම්වරුන්ය. ඒ හරහා මුස්‌ලිම් ජනගහනය වේගයෙන් වර්ධනය වී ඇති බවත් ඉංග්‍රීසි පාලකයින් නිසා බෞද්ධයින්ට බලවත් අසාධාරණයක්‌ වී ඇති බවත් මේ හිමිනම ප්‍රකාශ කර සිටී. බුරුමයේ මුස්‌ලිම් විරෝධී ප්‍රහාර ගණනාවක්‌ පසුගිය කාලය පුරා සිදු වූ අතර ඒවා නිසා පුද්ගලයන් 200 ක්‌ මරුමුවට පත් වී තවත් ලක්‍ෂ එකහමාරක පිරිසකට උන්හිටිතැන් අහිමිවිය. මේ ප්‍රහාර කිසිවකට තමා සම්බන්ධ නැති බව විරාතු හිමියෝ අවධාරණය කරති. නිව්යෝර්ක්‌ ටයිම්ස්‌ වාර්තාකරුවා නම් සටහන් කරන්නේ විරාතු හිමියන්ගේ දේශන මේ සඳහා බලපා ඇති බවය.

    විරාතු හිමියන්ගේ 969 ව්‍යාපාරය බුරුම බෞද්ධ දරුවන් හැට දහසකට ඉරිදා දහම් පාසල් ආරම්භ කර එයින් බෞද්ධ පුනර්ජීවනය යළි ඇති කිරීමට කටයුතු කර ඇත. උන්වහන්සේගේ දේශනා ඇතුළත් ඩී. වී. ඩී. පට රට පුරා අලෙවි වන්නේ උණු කැවුම් ලෙසය. කවරක්‌ නමුත් මේ බෞද්ධ පුනර්ජීවන ව්‍යාපාරයෙන් මෙරට බෞද්ධයන්ටද ආදර්ශ ගත හැකි බව පැහැදිලිය.

    එදා භක්‌තියාර් ඛල්ජිගේ මුස්‌ලිම් හමුදාව නාලන්දා විශ්වවිද්‍යාලයට පහර දෙද්දී එතැන සිටි භික්‍ෂුන් වහන්සේ පන්දහසක්‌ මරණානුස්‌සතිය වැඩූ නිසා ඒ ශිෂ්ඨාචාරය එතැනින්ම අවසන් විය. නමුත් විරාතු හිමියන් පවසන්නේ ශිෂ්ටාචාරය රැක ගැනීම සඳහා සටන් කළ යුතු බවයි. එයට බුරුම බෞද්ධයින් කැමැත්ත පළකර ඇත. ටයිම් සඟරාව නම් එය ත්‍රස්‌තවාදයක්‌ ලෙස හඳුන්වයි. එහෙත් මේ ඊනියා සඟරා මගින් දෙන අදහස පිළිගැනීමට බෞද්ධයින් සූදානම් නැත.

    චතුර පමුණුව - දිවයින පුවත්පත.2013/06/29

    No comments:

    Post a Comment