sha fm

    Sunday 30 June 2013

    දෙව්දත් වෛර බැඳගත් ආකාරය

    දෙව්දත් ගැන දැන් ඔබ සෑහෙන්න කරුණු දන්නවා. නම් අවාසනාවන්ත පුද්ගලයාගේ ජීවිතය පවින් පිරුණු හැටි සිතන කොටත් දුකයි. බුදුරජාණන් වහන්සේව මුණ ගැසිලත්, පැවිදි වෙලත්, චිත්ත සමාධිය දියුණු කරලත්, කොටින්ම ඉර්ධි ප‍්‍රාතිහාර්ය පවා කරන්න පුළුවන් මට්ටමට හැකියාවක් ලැබිලත්, ජීවිතය අවබෝධ කිරීමේ වාසනාව අහිමි කරගත්තා. තමන් තුළ තිබුන සියලු කුසල් අහිමි කරගත්තා. දෙව්දත් වෛර බැඳගත් ආකාරය ඔබ කලින් ඉගෙන ගත්තා නේද? දේව්දත්ගේ ක්‍රෝධය හරිම අසාමාන්‍ය එකක්. හරිම විකෘති ආශාවක්. පළිගැනීමේ සීමාවක් නෑ. බුදුරජාණන් වහන්සේට විරුද්ධව කුමන්ත‍්‍රණය කරලා සෑහීමකට පත්වීමක් නැහැ. එයාගේ එකම සිහිනය වුනේ බුදුරජාණන් වහන්සේගේ විනාශය දැකීමමයි. කළුගල් පර්වතයක හිස ගසාගන්නා අන්ධයෙක් වගේ දෙව්දත් බුදුරජාණන් වහන්සේව විනාශ කරන්න මහන්සි ගත්තා.

    එක්තරා අවස්ථාවක අජාසත් රජතුමාගේ හමුදා පිරිසෙන් තිස් දෙනෙක් පමණ ආයුධ සන්නද්ධ පිරිසක් බුදුරජාණන් වහන්සේව විනාශ කිරීම පිණිස පිටත් කෙරෙව්වා. ඒ හැමෝම බුදුරජාණන් වහන්සේ ඉදිරියේ මෙම කුමන්ත‍්‍රණය හෙළිදරව් කරලා පැවිදි වුනා. අජාසත් රජතුමාගේ ඇත් සේනාවේ ඇති භයනාක ඇතෙක් සිටියා. ඌ සුළු දෙයටත් කිපෙනවා. විශාල ඇතෙක්. නාලාගිරි කියලයි ඌට කිව්වේ. දේවදත්ත බුදුරජාණන් වහන්සේ පිඬු සිඟා වඩින වීදිය ගැන තොරතුරු සොයා ගත්තා.
    එක දවසක් මේ නාලාගිරි ඇතාට ලොකු රා කළ ගෙඩි දහසයක් පෙව්වා. ඌ හොඳටම වෙරි වුනා. ඊට පස්සෙ ඇත් ගොව්වන් ලවා හෙණ්ඩුවෙන් ඇනලා ඇනලා මේ ඇතාව හොඳටම කුලප්පු කෙරෙව්වා. උගේ ඇස් රතු වුනා. කන් දෙක පළල් කර ගත්තා. නැට්ට ඔසවා ගත්තා. පොළොවේ පස් හාරන්න පටන් ගත්තා. කෝපයෙන් ගුගුරන්න පටන් ගත්තා. හොඬවැල ඔසවා ගත්තා. එක පිම්මට මහ පාරට පැන්නා. ගස් කොළන් උදුරලා විසි කළා. කඩපිල් කුඩුපට්ටම් කළා. මෙය දුටු මිනිසුන් සී සී කඩ දිව්වා. මහපාර එකම යුධ පිටියක් වුනා. ඉදිරියට පැමිණි මිනිසුන්ව කීතු කීතු කරලා දැම්මා. පිස්සෙක් වගේ එක පිම්මේ ඉස්සරහට දුවගෙන එනවා.
    බුදුරජාණන් වහන්සේ ඒ මාවතේ ඇතාට මුහුණලා වැඩම කරනවා. පිටුපසින් වැඩිය ආනන්ද ස්වාමීන් වහන්සේට හොඳටම භය හිතුනා. ”අයියෝ… ඔන්න ඔන්න… භයානක ඇතෙක් පොළොව පෙරළගෙන එනවා. අනේ… මේ පැත්තටයි එන්නේ. හරි වැඬේ…. දැන් මොකද කරන්නේ? ඔව්… මේ ඇතා එන පිළිවෙළට නම්, මාගේ ශාස්තෘන් වහන්සේව මූට ගොදුරු වෙනවා. නැහැ…. නැහැ… එහෙම වෙන්න දෙන්න බැහැ. මට ඕන දෙයක් වුනාවේ. මං මේ ජීවිතය ඇතාට පූජා කරනවා.” කියලා ආනන්ද ස්වාමීන් වහන්සේ ඉදිරියට පැන්නා. බුදුරජාණන් වහන්සේ වහ වහා අනන්ද ස්වාමීන් වහන්සේව තමන් වහන්සේගේ පිටුපසට ගත්තා. මෛතී‍්‍ර සිතින් යුතු බුදුරජාණන් වහන්සේ මහා කරුණාවෙන් ඇතාට කතා කළා. දහම් දෙසුවා. ඇත්තෙන්ම මෛති‍්‍රයෙන් කැටි වූ ඒ සෑම වචනයක්ම ඇතාට තේරුනා. උගේ වෙරි හිඳුනා. දරුණු ගති නැති වුනා. අහිංසක වුනා. ඇතා දමනය වුනා. ඉතාම හීලෑ ඇතෙක් බවට පත් වුනා. අන්තිමේදී මේ අසත්පුරුෂ දේවදත්තයා මේ විදිහට කල්පනා කළා. ”ඒ වැඩෙත් හරි ගියේ නැහැ නෙව. මං ශ‍්‍රමණ ගෞතමයන් වහන්සේව විනාශ කිරීමට හදන හදන උපක‍්‍රමය අසාර්ථක වෙනවා. අනුන්ට කියලා අනුන් ලවා මේක කරන්න බැහැ. හොඳම වැඬේ මගේ අතින්ම මෙයාව විනාශ කරන එකයි” කියලා.
    දවසක් දේවදත්ත හොර රහසේම ගිජ්ඣකූට කන්ද මුදුනට නැග්ගා. ඒ කන්ද ලොකු කන්දක් නොවෙයි. පොඩි ගල්කන්දක්. කඳු මුදුනේ කුටි දෙකයි තියෙන්නෙ. ඉතින් එතැන පහළ ඇති සෙවණ තියෙන තැනක බුදුරජාණන් වහන්සේ සක්මන් කරමින් සිටියා. එදා දේවදත්ත ඒ කඳු මුදුනට නැග ගත්තා. එතැන විශාල ගලක් තිබුනා. දේවදත්ත හිමිහිට ඒ ගල සොලවලා පහලට පෙරළුවා. පහළ සක්මන් කරමින් සිටි බුදුරජාණන් වහන්සේගේ හිසට ඉලක්ක කොට පෙරළුවා. ගල වේගයෙන් පහළට වැටෙද්දී හරි පුදුමයි! ඒ කන්දෙන් තව ගලක් මතු වුනා. පහලට වැටෙන ගල ඒකෙ වැදුනා. වැදිලා වෙන පැත්තකට විසි වුනා. එහෙම විසිවෙද්දී ගැලවී ගිය ගල්පතුරක් බුදුරජාණන් වහන්සේගේ වම් සිරිපාදයේ මහපට ඇඟිල්ලේ වැදී ලේ ගලන්න පටන් ගත්තා. දේවදත්ත ඉක්මණින්ම හැංගුනා. බුදුරජුන්ගේ ලේ සෙළවීමේ ආනන්තරීය පාපකර්මය රැස් කරගත්තා. මේ අසත්පුරුෂ පුද්ගලයාට තවමත් පින් පව් තේරෙන්නේ නැහැ. තමන් අතින් සිදුවෙන මේ භයානක පාපකර්ම නිසා දුකට වැටෙන්නේ තමන්ය කියලා තවමත් තේරෙන්නේ නැහැ. තමන් අතින් කරන්නට ගිය ඒ ඝාතන සැලැස්මත් අසාර්ථක වුනා.
    ඊළගට මේ අසත්පුරුෂයා කල්පනා කළේ සඟ පිරිස බිඳවන්නයි. සංඝභේද පාපකර්මය කරන්නයි. අන්තිමේදී කරුණු පහක් මුල් කරගෙන අලුත පැවිදි වූ පන්සියයක සඟ පිරිසක් රවටා ගන්නට දේවදත්ත සමත් වුනා. අලුත පැවිදි වූ පන්සියයක් ස්වාමීන් වහන්සේලා හිතුවේ දේවදත්ත කල්‍යාණ මිත‍්‍රයෙක් කියලයි. ඔවුන් දේවදත්තට රැවටුනා. තමන් ළඟ හිටියොත් ඉක්මණින් නිවන් දකින මාර්ගය පෙන්වා දෙන්නම් කියලා ඒ භික්ෂූන් වහන්සේලා සියලු දෙනාම තමන්ට අවනත කරගන්නට දේවදත්තගේ මායාකාරී කතා බහට පුළුවන් වුනා. ඒ භික්ෂූන්ව අවනත කරගෙන ගයා ශීර්ෂයට පිටත් වුනා. එහි ගොස් ඒ පන්සියයක් භික්ෂූන් වහන්සේලාට බණ කියන්න පටන් ගත්තා. ඒ භික්ෂූන්ද මග ඵල ලැබීමේ අදහසින් දෙව්දතුන්ගෙන් බණ අහනවා. නමුත් දේවදත්තගේ එකම අදහස ඔවුනට මඟ ඵල ලබාදීම නොවෙයි. බුදුරජුන්ට විරුද්ධව ඔවුන්ව මෙහෙය වීමයි.
    මෙය දැනගත් බුදුරජාණන් වහන්සේ සැරියුත් මුගලන් රහතන් වහන්සේලා අමතා වදාළා ”සාරිපුත්ත, මොග්ගල්ලාන, ඔබ වහාම යන්න. ඒ අලුත පැවිදි වූ භික්ෂූන් කල්‍යාණ මිත‍්‍රයන් හඳුනාගැනීමට අසමර්ථ වුනා. දේවදත්තගේ පවිටු අදහස්වලට ඒ භික්ෂූන් ගොදුරු වෙන්න කලින් ඉක්මනින් බේරාගන්න.” සැරියුත් මුගලන් රහතන් වහන්සේලාද වහ වහා ගයා ශීර්ෂය බලා වැඩම කළා.
    අධික මාන්නයකින් පෙළෙන, ප‍්‍රධානත්වය ලබාගැනීමෙහි විකෘති ආශාවකින් පෙළෙන දේවදත්ත ඈතින් වඩින සැරියුත් මුගලන් රහතන් වහන්සේලා දැක, පී‍්‍රතියෙන් කෑ ගැසුවා. ”පින්වත් මහණෙනි, අන්න බලව්. කවුද හරි? දැන් පැහැදිලියි. මමයි හරි. දැක්කා නේද මා කරා අග‍්‍රශ‍්‍රාවකයන් වහන්සේලා එන ආකාරය? බුදු සසුන තියෙන්නේ කවුරු අතේද කියා දැන් මහණෙනි, නුඹලාට පේනවාද? සැරියුත් මුගලන් රහතන් වහන්සේලා ළං වන විට දේවදත්ත උන්වහන්සේලා අමතා මෙහෙම පැවසුවා. ”එම්බා සාරිපුත්ත, මෙහි එන්න. මගේ දකුණු පසෙන් වාඩිවෙන්න. එම්බා මොග්ගල්ලාන, මගේ වම්පසින් වාඩි වෙන්න. දැන් මේ සසුනේ නායකයා මමයි. සාරිපුත්ත මොග්ගල්ලාන මා දැන් මෙතෙක් වේලා දහම් දෙසුවා. මගේ පිට ස්වල්පයක් රිදෙනවා. මා ටික වේලාවක් හාන්සි වී සිටින්නම්. මේ භික්ෂූන්ට ඔබ දහම් දෙසන්න.” දේවදත්ත හාන්සි වුනා. පවිටු සිත් ඇති සිහිනුවණින් තොර ඒ අසත්පුරුෂයාට එසැණින්ම හොඳටම නින්ද ගියා. ගොරව ගොරවා නිදාගත්තා.
    සැරියුත් මහරහතන් වහන්සේ ධර්ම දේශනා කරද්දී, දේවදත්තට රැවටී සිටි අර අලුත පැවිදි වූ ස්වාමීන් වහන්සේලාට ඇත්ත අවබෝධ වුනා. සැබෑ කල්‍යාණ මිත‍්‍රයා කවුරුන්ද යන වග අවබෝධ වුනා. චතුරාර්ය සත්‍යයත් අවබෝධ වුනා. මුගලන් මහරහතන් වහන්සේ ඉර්ධි ප‍්‍රාතිහාර්ය දක්වමින් දහම් කරුණු පෙන්වා දුන්නා. ඒ පන්සීයක් භික්ෂූන් වහන්සේලාම සෝවාන් ඵලයට පත් වුනා. අන්තිමේදී ඒ සැරියුත් මුගලන් රහතන් වහන්සේලා ආපසු වඩින විට උන්වහන්සේලා පසුපසින් අර පන්සියයක් භික්ෂූන් වහන්සේලාම බුදුරජාණන් වහන්සේ ළඟට පිටත් වුනා.
    දේවදත්ත වගේම ඔහුගේ යහළුවා වන කෝකාලිකත් පවිටු කෙනෙක්. ඔහු ඉදිරියට ඇවිත් බලද්දී කවුරුත් නෑ. හැමෝම සැරියුත් මුගලන් රහතන් වහන්සේලා සමඟ පිටත් වෙලා. කෝකාලිකට කේන්ති ගියා. ”මහලොකුවට කෑ ගහනවා. හැමෝම බේරාගන්න ඕන කියලා. ඔන්න අපිත් එක්ක ආපු පන්සිය දෙනත් අර සැරියුත් මුගලන් දෙන්නා ආපහු අරගෙන ගිහිල්ලා. මුන්දැ තවමත් ගොරව ගොරවා බුදි” කියලා කෝකාලික දේවදත්තගේ පපුවට වැලමිටෙන් ඇන්නා. දේවදත්ත ඇහැරුනා. කලබලයට නැගිට්ටා. ඇස් ලොකු කරගෙන වටපිට බැලුවා. කවුරුවත් නැහැ. මේකත් වැරදුනා කියලා හිතද්දී කටින් උණු ලේ පිටවුනා. දේවදත්ත අසනීප වුනා. මාස නවයක්ම දුක් වින්ඳා. එන්න එන්නම අමාරුයි. තමන්ගේ අතින් සිදු වෙච්ච වැරදි එකින් එක චිත‍්‍රපටියක් වගේ තමන් ඉදිරියේ පේන්න පටන් ගත්තා. මෙතරම්ම විනාශකාරී විදිහට බුදුරජාණන් වහන්සේට විරුද්ධව කටයුතු කරද්දීත් උන්වහන්සේ ඒ කිසිවකට විරුද්ධව කිසිවක් නොකළ අයුරු මතක් වුනා.
    දේවදත්තට බුදුරජාණන් වහන්සේ දැකීමේ ආශාවක් උපන්නා. ”අනේ… මාව කොහොම හරි බුදුරජාණන් වහන්සේව දකින්න එක්කගෙන යන්න. මට මියයන්න කලින් උන්වහන්සේව දැකගත්තොත් ඇති.“දේවදත්තට උපස්ථාන කරපු පිරිස ඔහුව ඇඳක තබාගෙන සැවැත් නුවර බලා පිටත් වුනා. සැවැත් නුවර ජේතවනය බලා ගමන් කරද්දී අසල පොකුණක් දැක ඔහුට පිපාසයක් ඇති වුනා. බලවත්ව පිපාසයක් ඇති වුනා. ඒ වගේම අඟපත පුරා මහා දැවිල්ලක් හටගත්තා. ඔහුට පොකුණට බසින්නට ආශාවක් ඇති වුනා. උපස්ථාන කරන පිරිස ඇඳ බිමින් තිබ්බා. දේවදත්ත අමාරුවෙන් වාඩිවෙලා හිටගත්තා විතරයි පොළොවෙන් ගිනිදැල් ඇවිත් දේවදත්ත වෙළාගත්තා. ඒ අවසන් මොහොතේ ජේතවනාරාමය දෙස බලා ‘මම බුදුන් සරණ යමි’යි කියමින් පොළොවේ කිඳා බැස්සා. මේ සිදුවීම බුදුරජාණන් වහන්සේට සැළවීමෙන් පසු මෙම ගාථාව වදාළා.
    ඉධ තප්පති පෙච්ච තප්පති – පාපකාරී උභයත්ථ තප්පති
    පාපං මේ කතන්ති තප්පති – භීය්‍යෝ තප්පති දුග්ගතිං ගතෝ
    පව් රැස් කරනා මිනිසා – මෙලොව පසුතැවෙයි එනිසා
    පරලොවදිත් පසුතැවෙමින් – දුකටම පත්වෙයි එනිසා
    අයියෝ මම පව් කෙරුවා – කියමින් තැවෙනා මිනිසා
    ආපා දුකට වැටී පසුව – දැවෙයි තැවෙයි දුකින් යුතුව
    පින්වතුනේ, පින්වත් දරුවනේ, මේ කෙලෙස්වල ස්වභාවය ඉතාමත්ම භයානකයි. දැන් බලන්න දේවදත්ත කියන්නේ කවුද? යශෝදරාවගේ සහෝදරයා. රාහුල කුමාරයාගේ මාමා. සිද්ධාර්ථ කුමාරයාගේ මස්සිනා. කොයිතරම් ළඟ ඥාතියෙක්ද? යශෝදරා දේවිය රහත් භික්ෂුණියක් බවට පත්වුනා. රාහුල කුමාරයා රහතන් වහන්සේ නමක් බවට පත් වුනා. මේ මහා භද්‍ර කල්පයේ හතරවෙනි බුදුරජාණන් වහන්සේ ලෙස සම්බුද්ධත්වය ලබා ගන්නට සිද්ධාර්ථ කුමාරයාට පුළුවන් වුනා. නමුත් දේවදත්ත විකෘති ආශාව නිසාම, මාන්නය නිසාම, බද්ධ වෛරය නිසාම, ක්‍රෝධ කිරීම නිසාම, පිළිගැනීම නිසාම, ප‍්‍රධානත්වයට ඇති ආශාව නිසාම අවීචි මහා නරකාදියෙහි ඉපදෙන විදිහට කර්ම රැස්කරගත්තා. දැන් දේවදත්ත කල්පයක් පුරාවට ඒ නරකාදියේ මොහොතකවත් සුවයකින් තොරව දුක් විඳිනවා. අනන්තරීය පාප කර්ම කරගත්තා.
    පින්වතුනේ, පින්වත් දරුවනේ, ආනන්තරීය පාපකර්ම පහක් තියෙනවා. මේවාට අනන්තරීය පාපකර්ම කියල කියන්නේ, මරණයෙන් පසු වෙන කොහේවත් අතරක උපත නොලබා කෙළින්ම අවීචි මහා නරකාදියෙහි උපදින නිසයි. ඒ ආනන්තරීය පාප කර්ම පහ මොනවාද?
    1. තමන්ගේ මව් ඝාතනයට පත් කිරීම.
    2. තමන්ගේ පියා ඝාතනයට පත් කිරීම.
    3. රහතන් වහන්සේ නමක් ඝාතනයට පත් කිරීම.
    4. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ශරීරයෙහි රුධිරය ගලන අයුරින් ද්වේෂ සහගත ලෙස තුවාල කිරීම.
    5. සමඟිව සිටින සංඝයා භේද කොට තම පක්ෂයට ගැනීම.
    චතුරාර්ය සත්‍ය ධර්මය අවබෝධ කළ කෙනෙක් මේ පව්වලින් සදහටම නිදහස් වෙනවා. මේ පව්වලට මූලික හේතුව වන්නේ අසත්පුරුෂකමත්, කෙළෙහි ගුණ නොදන්නාකමත් බලපවත්වන පෘතග්ජන ජීවිතයයි. ඒ කියන්නේ කෙනෙක් සෝවාන් වීම පිණිසවත් මාර්ගය ප‍්‍රගුණ කරන්නේ නැතිනම් මේ අනතුරට මුහුණ දෙන්න ඉඩ තියෙනවා. මේ ජීවිතයේ මෙවැනි පව් නොකළත් වෙන ජීවිතයක වුනත් තමා අතින් මෙවැනි දෙයක් සිදු වෙන්න ඉඩ තියෙනවා. මේ නිසා අපට තිබෙන එකම රැකවරණය නම් මේ ගෞතම බුද්ධ ශාසනය තුළදීම චතුරාර්ය සත්‍ය ධර්මය අවබෝධ කරගැනීමමයි. සමහරුන් කියාවි ඕවා කෙහොම කරන්නද? පාරමී පුරන්න ඕන නෙවෙද? ඔය කියන පමණින් මගඵල ලබන්නෙ කවුද? කියලා. නමුත් සෝවාන් ආදී මාර්ගඵල ලැබීම පිණිස පාරමී පිරිය යුතුයි කියලා බුදුරජාණන් වහන්සේ කාටවත් දේශනා කරලා නැහැ. උන්වහන්සේ වදාළේ සත්පුරුෂ ආශ‍්‍රයෙන් චතුරාර්ය සත්‍යය ධර්මය අසන්නට ලැබෙනවා නම්, යෝනිසෝ මනසිකාරයෙන් ධර්මයෙහි හැසිරෙනවා නම් ඔහුට මගඵල ලබන්නට පුළුවන් බවයි. එනිසා අහංකාර හිස් මිනිසුන්ගේ ප‍්‍රලාප නොවෙයි අපට වැදගත් වන්නේ. බුදුරජාණන් වහන්සේ වදාළ ධර්මයයි.

    පූජ්‍ය කිරිබත්ගොඩ ඤාණානන්ද ස්වාමීන් වහන්සේ !

    ශ්‍රී ලාංකික තරුණයකුට කටාර් හි මරණ දඬුවම

    ශ්‍රී ලාංකික තරුණයකුට කටාර් හි මරණ දඬුවම 
    ශ්‍රී ලාංකික තරුණයකුට කටාර් හි අධිකරණයක් විසින් මරණ දඬුවම නියම කර ඇත.මෙසේ මරණ දඬුවම නියම කර ඇත්තේ වෙන්ඩඩාසාලම් සුදේශ්කර් නමැති විසිදෙහැවිරිදි ශ්‍රී ලාංකික තරුණයකුටය.
    කටාර්හි, සේවයේ නියුතු ඉන්දියානු තරුණයකුට පිහියෙන් ඇන ඝාතනය කිරීම මොහු හට එල්ල වී ඇති චෝදනාව විය. කඳාන ප්‍රදේශයේ පදිංචිකරුවකු වන සුදේශ්කර් කටාර්හි රැකියාව සඳහා ගොස් ඇත්තේ 2010 වසරේ මාර්තු මාසයේදීය.
    අදාළ ඝාතනය සම්බන්ධව සැකපිට ඔහු 2011 වසරේ ජූනි මසදී කටාර් ‍පොලීසිය විසින් අත්අඩංගුවට ගෙන ඇත. මරණ දඬුවම නියමව සිටින සුදේශ්කර්ට සමාව දීම සඳහා ඝාතනයට ලක්වූ ඉන්දියානු තරුණයාගේ දෙමවුපියන් රුපියල් ලක්ෂ 35ක වන්දි මුදලක් ඉල්ලා සිටින බවද වාර්තාවේ.
    මෙම සිද්ධිය සම්බන්ධව සියලු තොරතුරු ශ්‍රී ලංකා විදේශ කටයුතු අමාත්‍යංශය වෙත දැනුම්දී ඇති බව කටාර්හි ශ්‍රී ලංකා තානාපති කාර්යාලය ප්‍රකාශ කරයි.
    සුදේශ්කර් නිදහස් කරගැනීමට අවශ්‍ය සියලු ක්‍රියාමාර්ග ගන්නා බව අප කළ විමසීමකදී විදේශ කටයුතු අමාත්‍යංශය සඳහන් කළේය.
    තට්ටු තුනකින් පහලට පැන ඔහු ජිවිතයෙන් සමුගෙන ගියේය.

    ඉතාලියේ වෙසෙන ඔබ අනිවාර්යයෙන්ම දැන ගත යුතුයි .

    Descrizione immagine
    ඉතාලියේ වෙසෙන ඔබ අනිවාර්යයෙන්ම දැන  ගත යුතුයි .
    තමුන්ගේ නේවාසික බලපත්‍රය ( permesso di soggiorno ) කල් ඉකුත් වී මාස 6ක් ඇතුලත එය තමුන් වාසය කරන නගර සභාවට (comune ) ඉදිරිපත් නොකළහොත් තමුන්ගේ පදිංචිය අවලංගු වනු ඇත. මාස  6ක් ඇතුලත ඔබට තවමත් නව පෙර්මෙස්සොව ලැබී නොමැති වුවත් අවම වශයෙන් sportello  එකෙන් නිකුත් කරන ලද රිසිට් පත හෝ නග‍ර සභාවට ඉදිරිපත් කලයුතු වේ. 
    මේ සම්බන්දයෙන් වැඩි විස්තර දැන  ගැනීමට විමසන්න. - බිමල් ප්‍රනාන්දු  3296738129
    සතියේ දිනවල අප කාර්යාලයට පැමිණෙන්
    Indirizzo: Consiglio Delle Associazioni Stranieri a Verona
    Via Fillippo Brunelleshi 03 ( zona Stadio )
    Verona,
    Email: mirisage@alice.it
    Tel: +39 328 0889587
            +39 329 6738129

    ඉතාලියේ වෙසෙන ඔබ අනිවාර්යයෙන්ම දැන  ගත යුතතවත් නීතියක් හෙට ඉදිරිපත් කරන්නෙමු.

    කසිණ භාවනාව



    සමථ භාවනා විදර්ශනා භාවනා වශයෙන් භාවනා ක්‍රම දෙකක් ගැන බුදු දහමෙහි ඉගැන්වේ. සමථ භාවනා කාමච්ඡන්න්ද ආදි පංච නීවරණ නමින් හැදින්වෙන් අකුසල් ධර්ම පහක් සමනය කර ගැනිමට ඉවහල් වන අතර විදර්ශනා භාවනාව නිර්වාණ අවබෝධය සදහා විශේෂයෙන් ම ඉවහල් වේ. බෞද්ධ භාවනාවේ අවසාන අරමුණ ද එයයි.

    * සමථ භාවනා

    සිත එක අරමූණක පිහිටුවා ගැනිමෙන් කෙරෙන භාවනාවක් බැවින් මෙය චිත්ත භාවනා, සමාධි භාවනා යන නමි වලින් හැදින් වෙයි. කුසල් ඇති කර ගැනීමට ඇති බාධක පංච නීවරණ වේ. එම බාධක සංසිදුවා සිත තැන්පත් බවට පමුණුවා සිත දියුණු කරලීම මෙම භාවනාවෙන් සිදු වේ. ධ්‍යාන උපදවා ගැනිමට උදවු වන භාවනාවකි.

    * සමථ කර්මස්ථාන

    භවනාව සදහා අරමූනූ කර ගත යුතු (නිමිති) කරුණු කර්මස්ථාන නමින් හැදින්වෙයි. සමථ භාවනාවට අරමුණු වශයෙන් ගත හැකි කර්මස්ථාන හතලිහකි. කසිණදසය, අසුභදසය, අනුස්සති දසය, අප්පමඤ්ඤා සතර, ආහාරේ පට්ටකුල සඤ්ඤ‍ායව, චතුධාතු වවත්ථානය, ආරුප්ප සතර යනු එම සමථ කර්මස්ථාන සතලිසයි.

    * දස කසිණ

    1. පඨවි කසිණය
    2. ආපො කසිණය
    3. තේජො කසිණය
    4. වායෝ කසිණය
    5. නීල කසිණය *
    6. පීත කසිණය
    7. ලෝහිත කසිණය
    8. ඕදාත කසිණය
    9. ආකාශ කසිණය
    10. ආලෝක කසිණය

    * භාවනාවේ යෙදෙන්නා විසින් සිත පිහිටුවා ගැනිම සදහා භාවිතයට ගන්නා වු මැටියෙන් ඔප මට්ටමි කොට බෙර ඇසක් මෙන් තනාගත් මණ්ඩලය පඨවි කසිණයයි. මෙම මණ්ඩල යටත් පිරිසෙන් එක්වියත් සතර අගලයක් පමණ හෝ විශාල කොට ගන්නේ නම් කුඩයක් පමණ හෝ නමතක් පමණ හෝ වීම සුදුසු ය.

    * මණ්ඩලාකාරයෙන් පිහිටි ජලය ආපෝ කසිණයයි . අමුතු පැහැයක් ඇති ජලය හෝ කැළඹුන ජලය ඒ සදහා නොගත යුතු ය. පාත්‍රයක් වැනි රවුමි මුව ඇති භාජනයකට ජලය පුරවාගෙන විවේක ඇති තැනක තබා සිතින් එය අරමුණු කොට ගෙන භාවනා කළ යුතු ය.

    * මණ්ඩලාකාරයෙන් පෙනෙන ගින්න තෙජො කසිණයයි. දරවලින් ගිනි ලගාඩක් පිළියෙළ කොට ගෙන වියතකුත් අගල් හතරක් පමණ කාවාකාර සිදුරක් ඇති තහඩුවකන් ඒ ගිනින සමීපයෙහි තබා ඒ ගින්න අරමුණු කොට ගෙන තෙජෝ කසිණ භාවනාව කළ හැකි ය.

    * සුළග කැපී සෙලවෙන පෙනෙන යමක් අනුව තමාගේ සිතින් ම වායුධාරාවක් ඇති සැටියෙන් සිතාගෙන හෝ යමි කිසි සිදුරකින් අවුත් තමාගේ ශරීරයෙහි හැපෙන වාතය සිහි කිරිමෙන් හෝ වායෝ කසිණ භාවනාව කළහැකි ය. එය වායෝ කසිණයයි.

    * නිල්පාට ඇති මණ්ඩල නීල කසිණසයි. කහපාට ඇති මණ්ඩල පීත කසිණයයි. රතු පාට ඇති මණ්ඩලය ලෝහිත කසිණයයි. සුදු පාට ඇති මණ්ඩල ඕදාත කසිණයයි. ඒ ඒ පාට ඇති සායමි කිසිවක ආලේප කොට වර්ණ කසිණ මණ්ඩල සදා ගත හැකි ය.

    * ආකාශ මණ්ඩල ආලෝක කසිණසයි.යම් කිසිවක වියතකුත් සතර අගලක් තරමි සිදුරක් සදා එම සිදුර තුළින් ආකාශය මෙනෙහි කිරිමි වශයෙන් හෝ ආකාස කසිණ භාවනාව කළ හැකි ය.

    * ආලෝක මණ්ඩලය ආලෝක කසිණසයි. බීමට හෝ බිත්ති යම් තැනකට හෝ වියතකුත් අගල් සතරක් පමණ වු සිදුරකින් ආලෝක වැටෙන්නකට සලස්වා ඒ ආලෝකය බලාගෙක භාවනා කිරිම ආලෝක කසිණයයි. මෙසේ කුඩා සිදුරකින් වැටෙන හිරු එළිය, සද එළිය හෝ පහනක ආලෝකය වශයෙන් ලැබෙන ආලෝක මණ්ඩලය අරමූණු කොට ගෙන භාවනා කිරිම ආලෝක කසිණ භාවනාව යනුවෙන් අදහස් කෙරෙයි.

    සාදු සාදු සාදු..!

    Saturday 29 June 2013

    උපත් පාලන පෙති රැගෙන කාමරවලට රිංගන සිසු සිසුවියෝ

    අපේ රටේ යෞවන කටයුතු ඇමැති ඩලස් අලහප්පෙරුම මහතා කාලයකට පෙර අපූරු කථාවක් කළේය. එය දේශපාලන කථාවක් නම් නොව, ව්‍යවහාර භාෂාවෙන් සඳහන් කළහොත් ‘බොක්කෙන්ම’ කළ කථාවකි. ඒ වෙන කිසිවක් ගැන නොව මෙරට යෞවන යෞවනියන්ට අද මුහුණදෙන්නට වී ඇති ‍පොදු ගැටලුවක් ගැනය. එකී ගැටලුව වන්නේ යෞවන යෞවනියන්ට පෙම් සුව විඳින්නට නිදහස් ස්ථාන රටේ නොමැතිවීමේ අඩුවයි.  
    “දැනට අවුරුදු දෙකහමාරකට විතර ඉස්සර මාතර බිච් එකේ හිටපු තරුණ ජෝඩු අසූවක් විතර ‍පොලීසියට අරගෙන ඇවිත් තිබුණා. එයාල කරල තිබුණු වරද තමයි බිච් එකේ බංකුවක් උඩ නැත්නම් අරලිය ගහක් යට, කුඩයක් යට පෙම්බස් කථා කරමින් සිටීම. වැඩිම වුණොත් මූණ සිපගන්න ඇති. ඒ කියල ඒ අය නිරුවතින් හිටියේ නැහැ. ‍පොලීසියට අරගෙන ඇවිල්ල, අම්ම තාත්තවත් ‍පොලීසියට ගෙනල්ල අර දරුවන්ගේ පෞරුෂය මුළුමනින්ම කඩල දානවා. එදා මාතරදී ‍පොලීසියට අල්ලන් ආපු ජෝඩු අතර හිටියා ඊළඟ සතියේ විවාහ වෙන්න හිටපු ජෝඩුවකුත්. ඒ අය බිච් එකට ඇවිත් බංකුවක් උඩ ඉඳගෙන අයිස්ක්‍රීම් කමින් ඉන්නකොටයි ‍පොලීසිය අල්ලන් ගිහින් තිබුණේ.”
    ඩලස් අලහප්පෙරුම මහතා යෞවන කටයුතු ඇමැතිවරයා වශයෙන් මේ කථාව කියන්නට වූයේ දකුණු පළාත්භාර ‍‍‍ජ්‍යෙෂ්ඨ ‍පොලිස් අධිකාරී සී.ඩී. වික්‍රමරත්න මහතාගේ ද උපදෙස් ඇතිව මාතර කොට්ඨාසය භාර ‍‍‍ජ්‍යෙෂ්ඨ ‍පොලිස් අධිකාරී දේශබන්දු තෙන්නකෝන් මහතා ප්‍රමුඛ ‍පොලිස් නිලධාරීන් එක්ව සංවිධානය කළා වූ මාධ්‍ය හමුවකදීය. මාධ්‍ය ලෝකයේ දැවැන්තයන්ගේද සහභාගිත්වයෙන් පැවැති එම හමුවේදී ඩලස් ඇමැතිවරයා සඳහන් කරන්නට වූයේ මේ ආකාරයට යෞවන යෞවනියන් ‍පොලීසිය විසින් කුදලාගෙන යනවිට “ප්‍රේම කරන්න එපා කියලද මේ කියන්නේ?” යැයි මේ රටේ යෞවන කටයුතු ඇමැතිවරයාගෙන් ප්‍රශ්න කළ යුතු බවය.
    “මානව සමාජයේ පැවැත්මට ප්‍රේමය අවශ්‍යයි. තරුණ තරුණියන්ට ප්‍රේම කරන්න තැන් හදන්නේ නැත්තේ ඇයි කියල යෞවන කටයුතු ඇමැතිවරයාගෙන් ප්‍රශ්න කළ යුතුයි” යැයිද ඇමැතිවරයා එහිදී අවධාරණය කරන්නට වූයේ ඒ ගැන එතෙක් කිසිදු යෞවනයෙකු ඔහුගෙන් ප්‍රශ්නකර නැති නිසා විය යුතුය
    යෞවන යෞවනියන්ට පෙම් කරන්නට තැනක් අවශ්‍ය බව යෞවන කටයුතු ඇමැතිවරයාට එම ඇමැතිකම ලැබි වසර කිහිපයකට පසුවවත් එසේ  මතක් වීම යෞවන යෞවනියන් ලද භාග්‍යයක්. හැබැයි යෞවන යෞවනියන්ට පෙම් කරන්නට තැනක් අවශ්‍ය බව මතක් වූවත් ඔවුන් වෙනුවෙන් තවමත් යමක් ප්‍රායෝගිකව කර ඇති බවක් නම් පෙනෙන්නට නැත. 
    පෙම්වතුන්ට පෙම් උයන් නොමැතිකමේත්, මුහුදු වෙරළ වැනි ස්ථානවල පෙම්වතුන්ට පෙම්බස් දොඩන්නට ඇති නිදහස ඇහිරී යාමේත් ප්‍රතිඵලය වන්නේ වෙන කිසිවක් නොව, තරුණ පෙම්වතුන් හෝටල් සහ ලැගුම්හල් කාමර වෙත ඇදී යන්නට පෙළඹීමය. ඒ බව ඩලස් ඇමැතිවරයාද පිළිගන්නා කරුණකි. 
    “ගාලු පාරේ මාතර කියල ලොකු අකුරෙන් නම තිබෙනවා. ඊට වඩා ලොකු අකුරෙන් තියෙන්නේ මොකක්ද?, කාමරයක් රුපියල් 400 යි, 500 යි කියල. 400ක් දීල යන්නෙ නැති අයයි අර ‍පොලීසිය අල්ලන් යන්නේ. 400 දීල යන අයට කිසිම ප්‍රශ්නයක් නැහැ.” ඇමැතිවරයා මේ බව පවසන්නේ “මේ රටේ ආණ්ඩුවේ, විපක්ෂයේ දේශපාලනඥයන්ගේ දරුවන්ට ඒ ප්‍රශ්න නැහැ. උන් එළිවෙනකම් ක්ලබ්වල.”යැයිද අවධාරණය කරමිනි.
    මෙරට යෞවන යෞවනියන්ට පෙම් සුව විඳින්නට පෙම් උයන් නොමැතිකම රටේ ලොකුම ප්‍රශ්නයදැයි මෙහිදී යමෙකුට සිතිය හැකිය. ඒ බව නොපෙණුනාට දැන් රටේ ඇති ලොකුම ප්‍රශ්නවලින් එකක් බවට පත්ව තිබෙන බාල වයස්කාර ස්ත්‍රී දූෂණවලට ප්‍රධාන හේතුවක් වී ඇත්තේ මෙවැනි ගැටලුය. ඒ පෙම් සුව විඳින්නට සුදුසු තැනක් නොමැතිකමින් පෙම්වතුන් හෝටල් කාමරවලට වැදී පෙම් සුව විඳින්නට ගොස් අවසානයේදී තරුණියන් පතිවත පවා අහිමිකරගන්නා බැවිනි. 
    ගම්පහ නගරයේ ඇති ෆාමසිවල  විකිණෙන උපත්පාලන ඖෂධවලින් සහ උපකරණවලින් සියයට පනහකට වැඩි ප්‍රමාණයක් මිලදී ගන්නේ නගරයේ උපකාරක පන්තිවලට පැමිණෙන සිසු සිසුවියන් බවට ගම්පහ නගරාධිපති එරංග සේනානායක මහතා විසින් පසුගියදා කරන ලද හෙළිදරව්වද බැඳී ඇත්තේ පෙම්වතුන් පෙම් කරන්නට හෝටල් කාමරවලට රිංගීමේ කාරණයත් සමගිනි. ඔහු කියන්නේ වැඩි වශයෙන් එම ඹෟෂධ මිලදී ගන්නේ ගම්පහ ටියුෂන් පන්තිවලට පැමිණෙන සිසුන් බවය.
    උපත් පාලන ඖෂධ පාසල් සිසුන්ට කොහෙත්ම අවශ්‍ය ඖෂධයක් නොවන බව පැහැදිලිය. නමුත් වැඩි වශයෙන් එම ඖෂධ සිසුන්ම මිලදී ගන්නේ නම් ඇත්තේ සමාජ සෝදාපාළුවක ලක්ෂණයක් මිස වෙන කිසිවක් නොවේ. 
    ගම්පහ යනු මෙරට ඇති ප්‍රමුඛතම ටියුෂන් පුරවරවලින් එකකි. රටේ නන් දෙසින් මේ පුරවරයට සිසු සිසුවියෝ පැමිණෙති. එක් සති අන්තයකට මෙහි ඇදී එන සිසු සිසුවියන් ගණනය කළ හැකිවන්නේ දස දහස් ගණනිනි. ඒ තරමට සති අන්තයේ ගම්පහ නගරය සිසුන්ගෙන් පිරෙනු ඇත. 
    නමුත් ඒ කිසිදු ටියුෂන් ගුරුවරයෙකුු තමන්ගේ ටියුෂන් පන්තියට පැමිණෙන සිසු සිසුවියන් කුමක් කරන්නේදැයි සොයා බලන්නේ නැත. ඔවුන්ට අවශ්‍ය වන්නේ මඩිය තරකර ගැනීම පමණි. ටියුෂන් පැමිණෙන සිසු දරුවන් උපත් පාලන 
    ඖෂධද රැගෙන සිය පෙම්වතියන් සමග හෝටල් කාමරවලට රිංගන්නට යන්නට එයද එක් හේතුවකි.
     “ආරක්ෂිත, සුව පහසු කාමර ඇත.”යනුවෙන් අඩියක් අඩියක් ගානේ  නවාතැන් ‍පොළවල බෝඩ් ලෑලි ගම්පහ නගරය සහ ඒ අවට දක්නට තිබේ. ඒ ඇතැම් නවාතැන් ‍පොළවල කාමරවලට පෙම්වතුන් යනවා යැයි කියන්නේ ජෝඩු දෙක තුන එකටය. ඒ කාමරය හවු‍ලේ බෙදාහදාගෙනය.
    මෙරට ප්‍රමුඛතම ටියුෂන් පුරවරයක් වන නුගේගොඩද මේ තත්ත්වයේ වෙනසක් නැති තරම්ය. හැබැයි ආරක්ෂිත සුව පහසු කාමර ඇතැයි ලොකු අකුරේ බෝඩ් කෑලි නුගේගොඩ නැත. ඒ යැයි කියා නවාතැන්‍පොළවල් නැතුවා නොවේ. නවාතැන්‍පොළවල් ඇති තැන්වල බෝඩ් නැති වූවාට ටියුෂන් පැමිණෙන සිසුහු ඒ තැන් ගැන හොඳ හැටි දනිති. ඒ පුරුද්දක් ලෙස ඇතැම්  සිසුන් පෙම්වතියන්ද සමග කාමරවලට රිංගන බැවිනි.
    “ඔය කියන තත්ත්වය දරුණුවට තිබ්බ තව තැනක් තමයි කුරුණෑගල. හැබැයි ඒ දැනට අවුරුදු දෙක තුනකට ඉස්සරින්.”මේ කථාව කියන්නේ කුරුණෑගල මූලස්ථාන ‍පොලිස් ස්ථානාධිපති ප්‍රධාන ‍පොලිස් පරීක්ෂක අජිත් වංශනාථ මහතාය.
    ඔහු පවසන්නේ කුරුණෑගලට ටියුෂන් සඳහා ත්‍රිකූණාමලයෙන් මෙන්ම වැලිකන්ද පැත්තෙන්ද සිසු සිසුවියන් පැමිණෙන බවය. එසේ කුරුණෑගලට සතියකට ටියුෂන් සඳහා 35,000ක පමණ සිසුන් පිරිසක් පැමිණෙන බව වංශනාථ මහතා පවසයි.
    “මේ ළමයි හෝටල් කාමරවලට රිංගීමට හේතු කාරණා කිහිපයක් බලපෑව. හෝටල් සෝදිසි කරමින් හෝටල්වලට සිසු සිසුවියන් රිංගීම අඩපණ කරන ගමන් ඒ ළමයි හෝටල් කාමරවලට යන්නේ ඇයි දැයි සොයා බලා ඊට පිළියම් හොයන්න ගත්තා. එහිදී තමයි අපිට පෙනී ගියේ එක් පන්තියක් අවසන් වෙලා ඊළග පන්තිය පටන් ගන්න පැය දෙක තුනක් තිබෙනවනම් ළමයින් අනාරක්ෂිතවන බව. ඒ කාලයේ කුරුණෑගල වැව රවුමේ සහ ඇතුගල ආදී ස්ථානවල පෙම්වතුන්ට ගැවසීම තහනම්කර තිබුණා. ඒ තහනම දැම්මේ ඇයිදැයි කියල දන්නේ නැහැ. ටියුෂන් පැමිණෙන සිසුන් බොහෝ දෙනෙක් පෙම්වතුන් බවට පත්වන්නේ ඉබේටමයි. ඒ අයට චිත්‍රපට ශාලාවකට යන්න බැරිනම්, වැව රවුමේ සිටින්නට බැරිනම්, ඇතුගලට යන්නට බැරිනම් යන්න තිබෙන්නේ හෝටල් කාමරයකටයි. අපි කල්පනා කළා ඒ පැය කිහිපය ඒළමයින්ට ආරක්ෂිතව රැඳෙන්නට හැකි උයනක් ඇති කරන්න. ඒ අනුව අපිට හැකි උනා නගරාධිපතිවරයා සමග කථාබහකර නගරයේ ඇති උයනක් ඒ අය වෙනුවෙන් වෙන් කරන්න. ඒ එක්කම එම උයන වටා විශේෂ ආරක්ෂක වැඩපිළිවෙළක් පවා අපි දියත්කරලයි තිබෙන්නේ. ඒ එම දරුවන්ගේම ආරක්ෂාවට” අජිත් වංශනාථ මහතා පවසන ආකාරයට හෝටල් කාමරවලට රිංගන පාසල් සිසු පෙම්වතුන් පෙම් උයන්වල කොටුකරන්නට කුරුණෑගල ‍පොලිසිය කටයුතු කරන්නේ එසේය.
    ඒත් සමගම වෙනත් අපචාර කල්ලිවලින්ද සිසු සිසුවියන් බේරා ගන්නට වැඩපිළිවෙළක් සකස්කරන්නටත් ඔහු අමතක කර නැත. කුරුණෑගල ෆාමසිවලින් උපත්පාලන ඖෂධ, මත් ඖෂධ ආදිය සිසුන්ට අලෙවි නොවන්නේත්, හෝටල් කාමරවලට සිසු සිසුවියන් වද්දා නොගන්නේත්, ඉන්ටර්නෙට් කැෆේවලට යන විට පාස‍ලේ සහතිකයක් ඉල්ලා සිටින්නේත් ඒ අනුවය.
    වංශනාථ මහතා පවසන ආකාරයට පෙම්වතුන්ට තහනම් කලාපයක් බවට පත්ව තිබුණු කුරුණෑගල වැව රවුමට දැන් ඒ තහංචි නැත. වැව රවුමට පැමිණෙන පෙම්වතුන්ගේ ආරක්ෂාවට පාපැදිවල නැගුණු ‍පොලිස් නිලධාරීන් කණ්ඩායමක් පවා නිතර දෙවේ‍ලේ ගමන් ගනිති. 
    ලංකාවේ ඇති විශාලතම ටියුෂන් පුරවරයක් වන කුරුණෑගල තත්ත්වය එසේ වූවත් රටේ සෙසු ටියුෂන් පුරවල තත්ත්වය මෙයට වඩා හාත්පසින්ම වෙනස්ය. අද වනවිට රටේ කාමර කුලියට දෙන නවාතැන් හතු පිපෙන්නා සේ බිහිවී ඇත්නම් ඒ ටියුෂන් පංති බහුලව ඇති ප්‍රදේශ ආශ්‍රිතව බව ‍පොලීසිය කියයි. කාමර කුලියට විකිණෙන්නේ පැය ගණන්වලටය. එපමණක් නොව, තිරරෙදි දමූ හෝ වීදුරු කළු කළ සුඛෝපභෝගී බස්රථ ඊළග ගමන් වාරයට කැඳවීම් ලැබෙන තුරු ටියුෂන් පෙම්වතුන්ට පෙම්සුව විඳින්නට ලබා දීමේ ජාවාරම්ද ඒ අතර තිබේ. කුරුණෑගල එදා එසේ බස් රථ පෙම්වතුන්ට කුලියට දී තිබුනේ එක් පෙම් යුවළකගෙන් රුපියල් 200 ගානේ අයකරගෙන බව වංශනාථ මහතා පවසයි. කාලයක් ගම්පහද ඒ තත්වය පැවතුණි. දැන් එය නැත්තේ ගම්පහ සුඛෝපභෝගී බස් සේවය නතරකර ඇති බැවිණි. දැනගන්නට ඇති ආකාරයට අනුව එදා පෙම්වතුන්ට පෙම්සුව විඳින්නට බස් රථය කුලියට දීමෙන් රියැදුරන් සහ කොන්දොස්තරවරුන් බස් රථය ධාවනය කර උපයන මුදලට වඩා මුදලක් උපයා තිබුණේය. මේ තත්ත්වය ගම්පහට, කුරුණෑගලට, නුගේගොඩට පමණක් සීමා වූවක් නොව, මහා පරිමාණයෙන් ටියුෂන් පන්ති අරක්ගත් ගාල්ලටද, මාතරටද, මීගමුවටද,මහනුවරටද, රත්නපුරයටද, අනුරාධපුරයටද ‍පොදුය. 
    එබැවින් අනාගතයේ ජාතික ව්‍යසනයක පෙරනිමිති කියාපාන ටියුෂන් සංස්කෘතියත් සමග ඇති වෙමින් පවතින උප සංස්කෘතියට කුරුණෑගල මූලස්ථාන ‍පොලිස් ස්ථානාධිපතිවරයා ඇතුළු ‍පොලීසිය ගෙන යන වැඩපිළිවෙළ මෙන් යම් වැඩ පිළිවෙළක් ජාතික වශයෙන් මුළු රටම ආවරණය වන පරිදි ඇති නොවුණහොත් ඇතැම් බටහිර රටවල මෙන් මෙරට පාසල්වලද වැඩිකල් නොගොස් බාලවයස්කාර ගැබිනියන් සුලබ දසුනක් වනු ඇත.

    Saturday 1 June 2013

    පුද්ගලයෙක් පිරිහීමට පත්වන දොරටු...

    1.    දහමට අකමැති බව.
    2.    අසත්පුරුෂයන්ට ප්‍රිය බව.
    3.    සත්පුරුෂයන්ට ප්‍රිය නොකිරීම.
    4.    අසත්ධර්මයන්ට කැමතිවිම.
    5.    නිදන සුලු බව.
    6.    දොඩන සුළු බව.
    7.    මැලි බව.
    8.    වීර්යය නැති බව. 
    9.    කිපෙන සුලු බව. 
    10.  මවුපියන් පෝෂණය කිරීම.
    11.  වංචාවෙන් යුක්ත බව.
    12.  රස බොජුන් තනිවම වැළදීම. 
    13.  නෑයන් පහත් කොට සැලකීම.
    14.  ස්ත්‍රී ලොල් බව. 
    15.  සුරා ලොල් බව. 
    16.  දූ කෙළියේ ලොල් බව.
    17.  ලද දෑ විනාශ කිරීම. 
    18.  වෛශ්‍යයා සේවනය.
    19.  පරදාර සේවනය.
    20.  මහලු වියේදී තරුණියක සරණ පවා ගැනීම.
    21.  අරපරිස්සම නැති ස්ත්‍රියක ප්‍රධානත්වයේ තැබීම.
    22.  අරපරිස්සම නැති පුරුෂයෙකු  ප්‍රධානත්වයේ තැබීම.

    (පරාභව සූත්‍රය ඇසුරෙනි 

    1. posted  by chathu.